سلام
خسته نباشي به خاطر اين همه زحمت . اجرت با خدا و صاحب الزمان باشه.آبجي
يه قضيه مطرح کردي به عنوان زمينه سازي ظهور. يه مطالبي گفتي و بعضي از مطالبت درست
هستند اما در کل بحث غلطه. اين که فساد و گناه زمينه ساز ظهور نيستند که شکي نيست ولي
ظهور حجت رو هم به تاخير نمي اندازند.اصلا عنواني به نام زمينه سازي ظهور غلطه. خانه
از پاي بست ويرانست.در مباحثي که زمينه سازي ظهور مطرح مي شه در اصل براي غيبت علت
مطرح مي شه. چون تا وقتي که کسي از علت چيزي خبر نداشته باشه نمي تونه علت رو با زمينه سازي برطرف کنه. آيا شما از علت غيبت با خبري؟
علت غيبت مطلبي هست که غير خدا و ائمه از آن مطلع نيستند . حضرت در توقيعي که در کتاب
كمال الدين و تمام النعمة ج2 485
45 باب ذكر التوقيعات الواردة عن القائم ع ..... ص 482 آمده مي فرمايد:
«و امّا علت وقوع غيبت، خداى تعالى مىفرمايد: يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا
لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ ، بر گردن همه پدرانم بيعت
سركشان زمانه بود امّا من وقتى خروج نمايم بيعت هيچ سركشى بر گردنم نيست.
و امّا وجه انتفاع از من در غيبتم، آن مانند انتفاع از خورشيد است چون
ابر آن را از ديدگان نهان سازد و من امان اهل زمينم همچنان كه ستارگان امان اهل آسمانها
هستند و از امورى كه سودى برايتان ندارد پرسش نكنيد و خود را در آموختن آنچه از شما
نخواستهاند به زحمت نيفكنيد و براى تعجيل فرج بسيار دعا كنيد كه همان فرج شماست .»
و در احاديث زياد ديگري که آمده و به اين مسئله اشاره شده که از علت غيبت
نپرسيد که تا زمان ظهور بر شما مخفي خواهد بود.پس زمينه سازي بي معني و مفهموم خواهد
شد. چون تا کسي علت چيزي را نداند نمي تواند با زمينه سازي آن علت را بر طرف کند .
پس مسائلي را که در اصل وظيفه ي هر مسلمان و شيعه ي واقعه اي حضرت هست را به زمينه
سازي ظهور مربوط نبايد ساخت. و در مورد حديثي که ذکر کرده بودي:
هر کس دوست دارد از اصحاب حضرت باشد، بايد منتظر باشد و در اين حال به
پرهيزکاري و اخلاق نيکو رفتار نمايد، در حالي که منتظر است.(1)
از اين حديث مي شود برداشت کرد که براي اين که در زمان ظهور حضرت در رکاب
آن حضرت باشيم و جزو ياران مخلص آن امام همام باشيم بايد اين رفتار را در خود پرورش
دهيم و هيچ ارتباطي به زمينه سازي ظهور ندارد.
خوشحالم از اين که اين وبلاگ هنوز پا بر جاست.
يا حق